17 Aralık 2010 Cuma

Ilık İsyan


Kelime oyunu yapmak değil derdim,
Oyunu kelime yapmak...derdim
Derdim de inanmazdın...

Hepsi çok büyük aşklardı...
Hepimizin gıpta ettiği,tıpta olmayan kalpler
Ta ki,Leyla Ferhat’a gönül kaptırıncaya
Mecnun da Şirin ile oynaşıncaya kadar
Yusuf’u bilmem ama Züleyha’yı iyi tanırım.

Sevmekten bahsediyoruz yine,
Vatan sever gibi seviyoruz
Din değiştirir gibi vazgeçiyoruz
Hepimizde anlamsız bir afaroz hali
Zaten aşk da bir pınar,
Islanmaya gidiyoruz,maalesef
yıkanmaya değil.

Sırılsıklam seviyoruz tarihinde birinde,
Ve kupkuru terkediyoruz yıl dönümünde
Vardiyalı bir aşkın gece nöbetinde ateşleniyor,
Sabahında sönüyoruz...
‘’hiç sabah olmasa keşke’’,
ömür boyu sever bu çocuk seni...
Gece ile gündüz arasındaki bu sıcaklık farkı,
Sizce nem oranı ile açıklanır mı ?

Hepimizde bir mazileşme hali,
Zaten ne varsa eskilerde var,serzenişi
Şimdiki yeniler eskiyinceye kadar,
Ya da sen medenileşene kadar...
Medeniyetin diş sağlığı malum..
En iyisi takma sen bu dişi...

Ben demiyorum,tarih söylüyor
İsa’nın doğumudur milat yortusu
Ve aşkın ölümüdür Konya’nın çığlık sessizliği
Sümerlerin yazıyı bulması marifet değil ,
Yazmaya mecbur bırakanı bulun getirin,
Manzara gözlü bir dilber çıkmazsa,bir daha şiir yazmam.

Geçmiş zaman seviyorum yine
Milat yortusundan biraz önce.
Kız gibidir zaten istanbul, iki köprülü
Sorsanız Fatih’e köprü yapar mıydı,
Yoksa bu güzel kız için ıslanmayı mı göze alırdı.
Bilmem hiç konuşmadım.
İç ve dış nedenleri hariç...

Güzel bir şarkıydı dinlediğimiz...
Teması aşkın zorluğu olan,
Zaten ancak sen dinlersin böylesi zor aşk’ı
Bir avuç dolusu aşkı bir arada görmeyen sen..
Ben ne mi dinliyorum...
‘’seni sevdim kuzum ben’’
Oysa Beethoven dinlemeyi de bilirdim,
Aşk için söyleyecek tek kelimesi olsaydı...

Aldırmayın siz yazana,
Sevin
Sevdiğinizi zannedin,
Sevilin,
Öyle olduğunu umut edin...
Zamanı geldiğinde de mahvedin...
Belirsiz zamanlı bir promil sefasızlığında,
Kirletin...
Ha bir önerme mi lazım şimdi...
Önereyim.
Ilıman bir isyan saatinde
İşte oyununun kelime hali
Halinde oyuna dönüşen şekli...

1 yorum: